۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۸۷۶۱۹
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:در۵ ماهه اخیر ۲۸ هزار میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده و مشکل نقدینگی و دریافت تسهیلات شرکت‌های پایین‌دستی را با این روش برطرف کردیم تا تولید تقویت شود.
کد خبر: ۳۴۳۷۰

صادرات ۱۵۰۰ تن کاتالیست ایرانی در ۱۴۰۱

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: سال قبل ۱۵۰۰ تن انواع کاتالیست ایرانی به کشورهای صاحب‌نام دنیا صادر شد و سفارش ساخت انواع تجهیزات و ماشین‌های دوار و کمپرسورها را دریافت کردیم.

وی افزود: ۴۴ سال قبل صنعت پتروشیمی ایران کاملا وابسته به مستشاران خارجی بود و ۵۰ الی ۶۰ هزار مستشار در صنایع ایران حضور داشتند. تولید محصولات پتروشیمی ایران قبل از انقلاب ۱.۵ میلیون تن بود ولی الان ظرفیت نصب شده به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده است.

شاهمیرزایی امروز در هفدمین نمایشگاه ایران‌پلاست تاکید کرد: هم‌اکنون ۶۷ مجتمع پتروشیمی روزانه معادل ۱.۱ میلیون بشکه نفت، خوراک دریافت می‌کنند. تا پایان برنامه هشتم توسعه قصد داریم ۱۵۰ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه ایران‌پلاست نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ برابر شده که نشان می‌دهد ایران از مرز تحریم عبور کرده است و این شرکت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و یا خرید محصولات و تجهیزات ایرانی هستند.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد تا فروش محصولات پتروشیمی به عنوان مواد اولیه به صنایع داخلی به صورت اعتباری انجام شود. در۵ ماهه اخیر ۲۸ هزار میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده و مشکل نقدینگی و دریافت تسهیلات شرکت‌های پایین‌دستی را با این روش برطرف کردیم تا تولید تقویت شود.
/فارس.

ارسال نظر
آخرین اخبار